آیا قانون «سوت‌زنی» کشف مفاسد اقتصادی را تسهیل می‌کند؟-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

آیا قانون «سوت‌زنی» کشف مفاسد اقتصادی را تسهیل می‌کند؟

«طرح حمایت از گزارشگران فساد» یا همان « سوت‌زنی» امروز پس از چندین بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان تائید شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 30
کد خبر: ۲۲۰۹۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سوت زنی» قانونی شد. سخنگوی شورای نگهبان هادی طحان نظیف صبح امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که « طرح حمایت از گزارشگران فساد خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

 

تصویب قانون سوت‌زنی برای جلوگیری از فساد از مطالبات مخاطبان خبرگزاری فارس نیز بوده و مخاطبان این خبرگزاری پویش‌های مختلفی را در این باره ثبت کرده‌اند. یکی از حامیان این پویش‌ها معتقد است که « تصویب قانون برای سوت‌زنی موجب کاهش فساد می‌شود»

 

این طرح چهار بار مورد ایراد و ابهام شورای نگهبان قرار گرفت و مجلس شورای اسلامی نیز هر بار اصلاحات لازم را انجام داد. نظرات استدلالی شورای نگهبان درباره این طرح را اینجا ( ) ببینید.

 

طرح «حمایت از گزارشگران فساد» با ۱۷ ماده، ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی برای بررسی از حیث انطباق با شرع و قانون اساسی به شورای نگهبان ارسال شده بود.

 

بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان معتقدند که طرح سوت‌زنی می‌تواند موجب کاهش فساد اقتصادی می‌شود. سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید که « این قانون تلاش دارد کشف مفاسد اقتصادی را تسهیل کند»/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار